DIY SEAT sztorik

Tomi's garage

Tomi's garage

gyújtáskapcsoló betét

2018. augusztus 23. - Tomi_vagyok

Sziasztok,

ismét régen jelentkeztem. Nem tudom, talán kicsit alábbhagyott a lendület... :) Illetve tavasszal sajna megtörtem egy kicsit Leonkát, amit a géptető, lökös, lámpák, zárhíd bánt. Nem volt nagy csatt, lufik szerencsére nem nyíltak, de így is sokmindent kellett csinálni... És persze előjött egy jó kis szivatós probléma, mikor máskor? Ja amúgy komplett kuplungot is kellett cserélni ezidőtájt, szóval belement nem kevés pénz... 

Na szóval. Egy vidám szombati nap volt, mikor Tolikát elvittem Csucsuhoz olajcserére, apu pedig megkapta Leonkát bevásárolni. Vidáman döngettem haza a friss olajjal, mikoris hív apám, hogy kigyulladt a csekk lámpa, meg "valami" EPC is ég és nem igazán akar menni az autó.... Illetve egy olyan érdekes jelenséget mondott, hogy előtte felvillant a töltésvisszajelző lámpa, menetközben... Hát mondom ez nagyszerű, felkapom a laptopot és megyek mondtam neki. Odaértem, laptop bedug, Fojtószelep szakaszos gond... Mivel nem sokkal előtte cseréltem Leonkán is olajat/szűrőket, megejtettem a fojtószelep pucolását is, gondoltam esetleg rosszul raktam vissza a csatlakozót... Ellenőriztem, kicsit megtuszkoltam. Szépen indult, nyoma sem volt gondnak. Hazamentem, majd vissza a szülőkhöz ebédre. A kacsa után, mentem volna hazafelé, mikor is gyújtás ráadáskor, a töltésvisszajelző derengve/pislákolva gyulladt csak fel és kellett neki pár másodperc, hogy úgy égjen, ahogy "szokott". Indítózás, EPC lámpa, csekk lámpa be.... Motor egyenetlenül jár, ráz mint egy traktor... Nagyszerű. Leállít. Újraindít, pontosabban indítana, mert csak tekert az önindító, de ezen kívül sokminden nem történt. Nagyon szépen kerregett, úgyhogy sejtettem, hogy itt nem akksi gondról lesz szó, éppen ezért kezdett is leereszkedni az agyamra a vörös köd, hogy "mi a fsashreherj van". Bebikázva sem akart indulni az autó, majd X-edik indításra - mikor már ugye apám is lent volt - gondolt egyet és beindult... Hazaevickéltem, töröltem a hibát, utána megint szépen indult... Javaslatra elkezdtem átnézni az elektromos vezetékeket, megtisztogatni a testpontokat, hátha valami zárlat... Nyilván nem ez volt a gond, úgyhogy a vége autóvillamosságis lett. Természetesen ők sem találták meg elsőre a gondot, kellett némi rávezetés, de a második nekifutásra, két villamosságis egy fél nap alatt megtalálta, hogy a gyújtáskapcsoló betét 2 lába közül az egyik terhelésen a 12 volt helyett csak 6-ot adott le. Ez meghülyítette a fojtószelepet. Apropó, a szimptómák közt volt az is, hogy amikor derengve gyulladt ki a töltésvisszajelző, nem volt a fojtószelepnek jellemző "visító" hangja, a gyújtás ráadásakor.

A bejegyzés trackback címe:

https://tomisgarage.blog.hu/api/trackback/id/tr2314196833

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása