DIY SEAT sztorik

Tomi's garage

Tomi's garage

Ingadozó alapjárat

2019. május 01. - Tomi_vagyok

Sziasztok,

a munka ünnepén eszembejutott, hogy van nekem (volt?) egy blogom… Tekintettel arra, hogy láttam, hogy időnként vannak emberek akik erre járnak, gondoltam írok egy friss bejegyzést. :) Már nem tudom, hol tartottam, úgyhogy most ami eszembejut random és hasznosnak tartom osztom meg veletek. Miután összetörtem az autót, volt egy gyújtáskapcsoló betét cserém, aztán az akksi is megadta magát, majd jött ősszel a rém: elkezdett ingadozni az alapjárat.

Különösebb tünet nem volt, szépen ment az auto, egyedül mikor megálltam, akkor ingadozott az alapjárat egy körülelül 500-900-as tartomány között, kizárólag miután bemelegedett a hűtőközeg. Csoporttagokkal való konzultáció után kilyukadtunk az EGR szelepnél, ami ugyebár a benzines autóknál üzemmelegen kezd el működni ( a már egyszer kipufogott gázokat vezeti vissza a motortérbe - kevesebb oxigén, melegebb levegő - hogy csökkentse annak károsanyag kibocsájtását illetve fogyasztását. Más kérdés, hogy ez milyen retkes levegőt jelent…). Közel 200.000 km volt az autóban még gyári EGR, ezek is mind arra mutattak, hogy megfáradt az alkatrész. Próbálkoztam diagnosztikával újrakalibrálni, javasolták a pucolást, azonban ezekkel mind csak elodázni lehet az elkerülhetetlent. A diagnosztika egyébként - amikor dobta egyáltalán a csekk lámpát - fel is hozta az EGR-t hibásnak, azonban ha nincs ilyened, legegyszerűbben úgy tudod kideríteni, hogy nemes egyszerűséggel lehúzod a csatlakozóját és így kezded el használni. Nekem ezután picivel magasabb volt melegen az alapjárat, illetve üresben való kiguruláskor valahogy a sebességgel arányosan ejtette a fordulatszámot is, nem pedig azonnal az alapjáratira, azonban az ingadozás eltűnt a rendszerből. Ezen tapasztalások összességével arra jutottam, hogy benevezek egy új alkatrészre. Ahogy sok más dolognál, itt is a gyárit javasolják, mint tartós megoldás, így én is amellett tettem le a voksom. Jó tudni, hogy ennél a BCB illetve AZD motornál, a gyári beszállító egy bizonyos Pierburg így nem kell feltétlenül 62 ezer forintért a VW emblémásat venni, jó less 39ért egy mezei Pierburg is (2018 őszi árak). Kicserélve, kalibrálva, azóta is - majdnem - tökéletes az alapjárat (megálláskor hajlamos az alapjárat alá ejteni egy picit, de semmi más gond nincs vele), én pedig boldog vagyok. :)

Remélem lesz időm majd néha írni ide, illetve, bízom benne, hogy tudtam tanácsot adni, amennyiben hasonló problémával állsz szemben. 

A bejegyzés trackback címe:

https://tomisgarage.blog.hu/api/trackback/id/tr514798056

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása