DIY SEAT sztorik

Tomi's garage

Tomi's garage

A fékek...

2018. január 02. - Tomi_vagyok

Újra itt, Boldog Új Évet mindenkinek! Az ünnepekre kicsit eltűntem, volt dolog, megjött az új garnitúra felni Leonitahoz (17-es FR Turbo gyári szett), illetve a szokásos családolás, lazulás akármi. Node, ahogy ígértem folytatom. :)

Ott fejeződött be a történet, hogy három fékkel jöttem haza Nagyatádról Tolikával, azonban az mindenképpen érezhető volt, hogy a hátulja nem zörög, áll mint Katiban a gyerek és azért komfortosabbá vált az autó.

Mikor vizsgálgattuk a betéteket, az első tárcsákon láttam, hogy tisztességes válla van, szóval abból is kelleni fognak az újak a jobb hátsó fékvezeték mellé, nem szórakozunk. Nagyatádon neki is álltunk a történetnek, felkerült az új vezeték, azonban most a nyereg kezdett el vacakolni (utóbbi koncepcióm, hogy kimaradt a fékvezeték vége és a dugattyú közül egy alumínium alátét lapocska), mert hogy folyamatosan szivárgott a fékfolyadék, akárhogy húztuk meg a csavart. Ennek lett az az ideiglenes megoldása, hogy felfúrtuk a nyeregben a menetet és kapott másik csavart, természetesen ez már akkor is csak ideiglenes megoldás volt, gyakorlatilag akkor berendeltem a bontott jobb hátsó fékdugattyút.

Mivel a tavasz lassan nyárba fordult, láttam már eleget a műhelyben és mivel mindeközben beszereztem egy fékdugattyú szétnyomó készletet, gondoltam egymagam állok neki a történetnek (jobb hátsó fékdugattyú, valamint első tárcsa + betét kombinációjának cseréje). Mivel fékfolyadék veszteség volt, így beszereztem a szükséges (DOT 4) fékfolyadékot is, hogy tudjam pótolni a kicsorgót. Nem egy vészes történet, gyakorlatilag annyi, mint amikor az ember betétet cserél, pusztán a fékvezetékről is le kell választani a dugattyút, mindezt lehetőleg gyorsan, hogy minél kevesebb lötty menjen kárba/tegye tönkre a kert füvét (természetesen tettem alá kis edényt, amivel igyekeztem felfogni). Első összerakáskor sikerült nekem is belefutni abba, hogy a fékvezeték valamint a dugattyú közé elfelejtettem az alátétet és eresztette a fékfolyadékot. Ekkor gyorsan megnéztem Leonitan, hogy esetleg mit is hagytam ki a történetből (mire is nem jó, ha áll 3 méterre egy gyakorlatilag ugyanolyan autó :)). Sejtésem beigazolódott a vezeték csatlakozója és a dugattyú közt ott figyelt egy alumínium kis alátét, szigetlésként (vélhetően ezt hagytuk ki korábban is). Miután ez beszerelésre került, már nem volt probléma a folyással, jöhetett a légtelenítés. Részletekbe nem megyek, számtalan videó foglalkozik ezzel is, két emberes történet (amennyiben nincs célszerszám), apu volt a segítőm, vele ketten megoldottuk.

Jöhettek az első betétek illetve tárcsák. Mikor szétborítottam, akkor láttuk, hogy a két pici csavar, ami gyakorlatilag csak pozíciójában tartja a tárcsákat, mind a két oldalon bele van törve a kerékagyba/csonkállványba. Mint megtudtam, nem egyedi esetről beszélünk itt sem, szeret belerohadni ez a csavar és egyszerűen letörik a feje, mikor szedné ki az ember (tipp: csavarhúzó kalapács kombinációval finoman megütögetni mielőtt oldanánk, hogy oldjon a rozsdakötés plusz némi csavarlazító). Az egyiket sikerült kiszednünk, míg a másikban a mai napig ott figyel a beletört csavar, immár a beletört bitfejemel is (azt dugtam bele a megfúrt csavarba és hajtottam ki). Az első dugattyúk egyszerűbbek mint a hátsók itt csak szét kell nyomni őket (ott egyszerre kell forgatni, miközben nyomja szét az ember). Tárcsa, betét a helyén. Én rettentő büszke vagyok magamra, ez volt az első olyan szerelés, amit ténylegesen és totálisan egyedül, szakértő nélkül csináltam. A szerelés után persze próbakör, teszt, nem jelzett hibát és természetesen azóta is tökéletesen működik az autón a fék. :)

Tomi

A bejegyzés trackback címe:

https://tomisgarage.blog.hu/api/trackback/id/tr8813543177

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása