DIY SEAT sztorik

Tomi's garage

Tomi's garage

Fojtószelep pucolás

2018. március 30. - Tomi_vagyok

Na jónapot mindenkinek, Kellemes Húsvétolást mindenkinek, én a böjtöt reggel a májkrémmel már elszúrtam, nem mintha valaha is figyeltem volna rá. Ebédre mondjuk rántott hal volt, állítólag azt lehet enni ilyenkor.

Na de gondolom senki nem ezért bökött rá erre a fejezetre, hanem a rettegett alkatrész a fojtó- (NEM, nem FOLYTÓSZELEP, a folyó folyik, téged viszont J-vel fojtogatnak, időnként előjön belőlem a nyelvtannáci) vagy éppen pillangószelep alkatrész tisztítása. Mikor érdemes megpróbálkozni ezzel házilag?

- Én pl. minden olajcsere szervízkor megcsinálom, mivel kb egy plusz 5 percet vesz igénybe

- ingadozó alapjárat, nehezebb indulás, stb.

Mivel nálunk 2 1.6 16V van a családban így erről tudok érdemben nyilatkozni, de gyanítom hasonló az összesnél. Miután leveszem a légszűrőházat, ott figyel egy fémházas, felülről henger alakú izé benne egy mozgó lapkával. Én ezt úgy ahogy van, le szoktam venni teljes egészében, azonban ha szeretnénk elkerülni a kalibrálást, akkor érdemes előtte lehúzni az akksi sarukat, majd magának a szelepnek a csatiját is. Ezután 4db T25ös csavart kell kivennünk és már le is lehet venni. (SR motorok esetében némi vízcső is csatlakozik rá ha jól emlékszem, ezeket érdemes elszorítani) Ezt követően injektortisztítóval addig kell fújkálni, míg mind alulról, mind felülről eltűnik a koksz és szép, alumíniumszíne lesz. Én szoktam segítségül hívni fogkefét, illetve szivacsot is, ha nagyon koszos a szerkezet. Ha ezzel megvagyunk, akkor nincs más hátra mint előre, fordított sorrendben visszarakni. Én mielőtt beindítanám, biztos ami biztos alapon 3xor adok rá gyújtást, ilyenkor is alaphelyzetbe rakja a szelepet/kalibrál, bár eddig még nem volt gond.Ha mégis kalibrálni kéne, itt a link:

https://www.youtube.com/watch?v=2zrmhDw_v7Y

Némi angoltudás nem árt hozzá.

U.I.: az ujjatokra vigyázzatok, amennyiben a szelepet is maceráljátok, mert oda tudja csípni. :)

Tomi

A bejegyzés trackback címe:

https://tomisgarage.blog.hu/api/trackback/id/tr9713790598

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

crok 2018.04.24. 21:05:12

Írj a töltés lámpáról is - meg a megoldásról is! ( :
süti beállítások módosítása