DIY SEAT sztorik

Tomi's garage

Tomi's garage

Apróságok - könyöklő, ülés, stb.

2018. január 08. - Tomi_vagyok

Tekintettel arra, hogy Tolikát most már legalább biztonságosnak értékeltem azt gondoltam, hogy hátradőlhetek. Egészen addig volt ez így, míg a könyöklő szintén így döntött benne. Hátradőlt és úgy is maradt. Ez szintén egy eléggé ismert probléma a Leon/Toledoknál, de az A3as Audikban szintén. Némi utánajárást követően találtam rá a probléma megoldására egy angol fórumon, amit most megosztok a nagyérdeművel, még mielőtt mindenki kőkemény összegeket szórna ki új könyöklőre emiatt. 

Nos tehát, ha felnyitod a kartámasz tetejét, akkor az elejében van 4 picike torx menetes csavar (igen így fent maradt helyzetben kicsit nyakatekert művelet, de egyáltalán nem kivitelezhetetlen), ezeket kell kiszedni és máris lepattan az egész nyitó szerkezet. A problémát jellemzően az szokta okozni, hogy vagy szétesik, vagy adott esetben szét is törik ez a szerkezet, minek következtében nem nyomja/húzza (már nem emlékszem) a kartámasz két oldalán lévő fém sínt, ezáltal nem oldva a reteszt, ami lehetővé teszi a hajlítgatást. Ha nincs letörve a kis pöcök a gombról (látni fogod) akkor egyszerűen össze kell rakni újra, hogy a két kis bütyök beakadjon a két fém sínbe, összerakod és örülsz, hogy újra jó. Amennyiben le van törve, úgy vagy veszel felújítókészletet (cikkszáma: 1M0898173) vagy pedig a bütykök helyére pici fém csavarokat fúrsz, amivel örökélet plusz egy nap lesz a kartámasz ilyen jellegű élettartama, majd megint örülsz, hogy jó.

Ezen felül Tolika kapott egy új vezetőülést, mert a közel 400.000 km alatt vélhetően a gyárit már elhasználták és eltérő volt a mintázata. Komplett szettet vettem, mert nem jellemző, hogy egyesével árulnának ilyeneket, de szerencsére a maradékot sikerült eladnom. :) Majd elfelejtem itt a Toledo őrületben, hogy mindezt Leonita is megkapta, met a combtámasz szivacsa (ugye abban sportülés van) már eléggé le volt lakva, míg a deréktámasznál már bőven ki is volt szakadva. Neki sikerült egy darabot venni, de ez önmagában drágább volt, mint a Toledoba a komplett szett... :) Egyébként ez sem egy nagy történet, én le szoktam húzni az akksi sarukat (légzsákos ülésnél nem árt) először totál előre tolod az ülést, kiveszed a sínben a két kicsi torx fejű csavart, ezáltal le tudod venni a műanyag burkolatot, majd csutkára hátra kell tolni és az ülés alatt lesz középen két 10-es anya. Ezt levéve már ki lehet szerelni az első üléseket hátrafelé tolva. Lecsatlakoztatod a légzsákot és már kész is. :)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://tomisgarage.blog.hu/api/trackback/id/tr4213558627

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása