DIY SEAT sztorik

Tomi's garage

Tomi's garage

Hűtés

2018. március 05. - Tomi_vagyok

Régen jelentkeztem, ahogy nézem eltelt két hónap is, kicsit elfoglalt voltam, pedig a szerelések még nem értek véget. :) Tolikán már korábban észrevettük, hogy tűnik el belőle a hűtőközeg (sajnos az olaj is), amit azonban észrevettem, hogy a középső motorburkolatnak a közepén mindig áll valami lötty. Mint utóbb kiderült, a termosztátház blokk felőli oldalán szivárgott ki a hűtőfolyadék. Utánajáram, itt sem egyedi esetről beszélünk, elöregszik benne a gumi tömítés, elkezd ereszteni és kirakódik a blokk falára, ezáltal stabilan eltartva azt a blokktól. 170 forintos alkatrészről beszélünk, azonban a csere kicsit trükkösebb, mert le kell szedni hozzá a termosztátházat. Két módon tehetjük ezt meg a környezet tönkretétele nélkül.

A: leeresztjük a hűtőközeget az erre dedikált csap segítségével (szemben állva az autóval a jobb elejében a lökhárító mögött van a kis csapocska)

B: beszerszünk kifejezetten erre a célra gyártott tömlőszorítókat (darabja párezer forint és kell belőle legalább 4-5 darab)

Nekem egy köztes megoldással sikerült, minden egyes lehúzott cső alá, odatartottam egy 5 literes Szentkirályis ballont, azonban így volt azért valamennyi veszteség (szóval érdemes beszerezni új G12es bekevert hűtőfolyadékot, már csak azért is mert 2 évente javasolt a cseréje). Miután kiszereltem, letakarítottam mind a blokk, mind a termosztátház oldalát a lerakódástól, kicseréltem a gumitömítést és mehetett vissza minden fordított sorrentben. Feltöltöttem hűtőfolyadékkal, közben járattam a motort és szépen amíg a tágulási tartályban el nem érte a kívánt szintet járás mellett (automatikusan légtelenít) addig töltögettem.

Szintén a hűtéshez tartozik, hogy szeretnek meghalni a hűtőventillátorok (kisebb a klíma, nagyobb a klasszikus hűtő). Amíg csak a nagy nem működik, addig a klímáé át tudja venni a szerepet, nem is vesszük észre, kivéve ha a 40 fokban mondjuk klímázni is szeretnénk, mert akkor már nem lesz elég a kisebbik ventillátor és elkezd 90től felfelé kúszni a mutató. Bontottan sikerült szereznem egy komplett keretet, mindkét ventillátorral (fontos figyelni a csatlakozókra is, hogy egyformák legyenek). Alábakoltam az autót elöl mindkét oldalon, így aláfértem (felülről nem lehet kigyógyítani a keretet ventistül). A hűtő oldalán mindkét oldalon két két csavar fogja oda a keretet, ezektől kell megszabadítani, majd némi masszírozás után alulról kiszerelhető a keret és ugyanígy visszafelé behelyezhető az új/bontott. Ha beindítjuk a klímát, hamarosan be kell kapcsoljanak ezek is, én még beszerelés előtt, csak a csatlakozóra rádugva ellenőriztem, hogy működnek-e. :Így már elmúlt a veszély, hogy Tolika megsül és újfent örültem, egy-egy sikeres javításnak. :)

 

Tomi

A bejegyzés trackback címe:

https://tomisgarage.blog.hu/api/trackback/id/tr5213716504

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása