DIY SEAT sztorik

Tomi's garage

Tomi's garage

1.8T

2020. augusztus 11. - Tomi_vagyok

Sziasztok,

megint régen jelentkeztem, elég sokminden történt azóta, tekintve, hogy 2019 szeptemberében büszke tulajdonosa lettem egy 1.8 Turbo Leonnak, ami régi vágyam volt. Természetesen ez azt vonta maga után, hogy az egy főre jutó Seatok száma egynél nagyobbra nőtt, így az egyik autónak mennie kellett. Tolikára esett a választás, tekintve, hogy ennek az eladásával volt kisebb a bukó, így fájó szívvel, de megváltunk tőle. Szerencsére lelkes Seat rajongóhoz került, így úgy tudom, most is jó kezekben van.

Na de visszakanyarodva az 1.8Thez... Az autó kora ellenére (2002-es) kevés kilométerrel került hozzám (159e, magyar autó, lekért előélet, én lettem a harmadik tulajdonosa). Szép állapotú volt, de természetesen mint mindig, ezen is volt/van mit csinálni. Tudni kell, hogy az előző tulajdonosa vigyázott rá, (7 évig garázsos autó volt) kapott egy 60as rendszert, középdob nélkül (az 1.8Turbok esetében ez egyébként jó, mert a downpipe pont turbo után szűkül be, ettől szeret repedni a melegoldal), S2000es szűrőt nagy TIP-pel, Ibiza Cupra front coolert, illetve volt rajta egy brutális program is. Természetesen ahogy kell, vezérléscsere (Conti készlet, INA hidraulikus feszítű, HEPU fémlapos vízpumpa) történt az autón, mert ugyan a kilométer nem de az eltelt évek száma indokolta a cserét. Olajfogyasztási tünetek miatt később az autó kapott egy gyárias programot egy érdi mágustól (Gábor, akihez azóta is járkálok ha gond/fejlesztés van), illetve cserélve lett a PCV/PRV szelep gyári újra, az olaj pedig Liqui Moly-ra 8.000 kmenként. Ezen felül cserélve lett még a ventillátor hőkapcsoló/hőgomba szintén gyárira, illetve kapott egy bontott gyári klímavezérlő relét. 2002es mivoltából fakadóan még kockatükrős, ez lett lecserélve cseppre, illetve a a Top Sport felnik FR-re váltottak, valamint a korábbi sérülésből adódó utángyártott lámpák lettek új Valeokra (gyári beszállító) cserélve. :) Miután realizálódott, hogy a cserék segítettek az olajfogyasztáson (10.000 km-re vetítve kevesebb mint 1 liter), így beleférhet egy pici tuning. :) Az autó megkapta a 2 literes TFSI trafóit (R8 trafó néven is futnak, piros Eldor), illetve BAM (225 lóerős Cupra R) injektorokkal bővült a paletta (ugyanis 5200 környékén elfogynak a gyári injektorok, amennyiben nem szegény keverékkel szeretnénk elérni adott teljesítményt). A program írásakor abban maradtunk, hogy nem írjuk púpra a konfigot, illetve nem érkezik meg az összes nyomaték 2000nél hegyomlás szerűen, szemelőtt tartva a vezethetőséget és a tartósságot is. Így a töltőnyomás körülbelül 2900-as fordulatnál éri el a maxmimumát (1.2-1.3 Bar a korábbi 0.6 helyett) 5400 környékétől pedig elkezdi szépen visszavenni a gyári értékre. Még nem tökéletes a program, időnként tud hullámozni a nyomás, illetve padolva sem volt az autó, de a gyári 235nm most elvileg 300-320ra lett feltornászva és valahol 200 lóerő felett járhatunk valamivel. A következő feladat az autó fényezésének kijavítása (sajnos van egy rozsdapötty a jobb hátsó sárvédőnél), illetve a program fixálása lesz.

Mindezek mellett elmondható, hogy egy remek gépről van szó, nagyon szeretem és tényleg igaz, hogyha kultúráltan közlekedik vele az ember - amit időnként nyilván nehéz megállni - akkor közel hasonlóan fogyaszt hosszútávon az 1.6-hoz, köszönhetően a 6os váltójának. Remélem nagyon sokáig fogom tudni használni a kis gépet!

A bejegyzés trackback címe:

https://tomisgarage.blog.hu/api/trackback/id/tr4416128560

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása