DIY SEAT sztorik

Tomi's garage

Tomi's garage

kilincsek, ajtócsere

2018. május 07. - Tomi_vagyok

Sziasztok,

egy ideje nem jelentkeztem, aminek elsődlegesen az volt az oka, hogy sikerült megtörnöm Leonitát és ezzel voltam elfoglalva/ráfeszülve. :) Na de ezt majd később...

Mivel az én autóm is piros, ezen belül is LP3G színkódú ez pedig egy akril festék, sajnos a lakkhiba nálam is jelentkezett a kilincseken. Ez annyiban nyilvánul meg, hogy ilyen hámlás szerűen pereg le róla a lakk... Nem egy szép látvány. Elhatároztam hát, hogy megcsinálom, íme egy előtte kép:

img_20170527_131145.jpg

Összegyűjtöttem, hogy mire lesz szükségem:

Alapozó

Filler

Festék (van több cég is akik foglalkoznak spray-k előállításával színkód alapján, nem reklámoznám egyiket sem)

Fényes lakk

csiszolópapír: ki-ki vérmérséklete szerint, 300asnál kisebbet már nem javasolok a korábbi fényezés visszacsiszolásához sem, mert nem lesz szép a végeredmény (természetesen ha tökéletes közelit akarsz, akkor vidd el fényezőhöz, de én megelégszem a saját kezem munkájával :) ).

A kivétel már ismerős lehet, kinyitjuk az ajtót, kis műanyag kupakot kivesszük a zár fölött, majd miközben húzzuk/nyitjuk a kilincset, tizenkettőt fordítunk a torx nyílásos csavaron a dugó mögött és így szabaddá válik a zár/vakdugó. Innentől a kilincs maga már gyerekjáték, az autó hátulja felé kell húzni míg egy finom kattanást érzünk, majd 90 fokban kihajtjuk és máris szabad.

Fényezés

Elsőként visszacsiszoltam a kilincseket a 300as papírral, egészen addig míg a csiszolópapír már piros volt, illetve itt-ott felsejlett az alapozó. Lényeg, hogy ha lemosod, már mindenhol mattos legyen, jól tudjon kapaszkodni majd az új réteg. Alapos tisztítás/zsírtalanítás (pl. féktisztító) után fújtam rá egy réteg alapozót. Ez egy színtelen valami, van aki szerint nem is muszáj (a tükörborításnál már én sem használtam) én biztos ami biztos fújtam egy réteget. Amíg szárad (én körülbelül 2 órát hagytam) addig érdemes a többivel foglalkozni, hogy optimális legyen az időbeosztás. :)

img_20170527_131426.jpg

Miután száradtnak értékeltem, jöhetett a filler. Ez egy ilyen szürke, hibakitöltő (ahogy a neve is mutatja) szintén alapozó jellegű történet. Ebből én három réteget fújtam minden kilincsre, az alapos eredmény miatt. FONTOS: sose a munkadarab fölött kezdd el a szórást hanem már előtte és egyenes, finom mozdulatokkal haladj a fényezendő darab fölött. Nem kell arra törekedni, hogy már az első réteg teljesen fedje - ezért fújunk három réteget - mert meg fog folyni/ráncos lesz ami ugye elég sokat ront az összképen. A rétegek száradásánál én körülbelül fél órát hagytam pihenni, utána vittem fel az újabb filler réteget. Miután megszáradt teljesen (körülbelül itt is 2 óra) 800-as papírral, vizesen megcsiszoltam őket, hogy a pici felületi egyenetlenségeket korrigáljam (rárepülő porszem, stb.) Ha megfolyt, akkor várd meg amíg megszárad, utána csiszold vissza.

img_20170527_134422.jpg

A filler után jöhetett maga a szín. Hasonlóan a töltőalapozóhoz, ezt is három rétegben vittem fel és itt is igaz, hogy ésszel kell csinálni, nem baj, ha az első réteg után vannak halványabb foltok, majd a következő réteg fújásánál jobb lesz. Néha a kevesebb a több! ;) A fénynél is körülbelül fél órát vártam a rétegekkel. Ha megvan, itt is lehet vizesen csiszolni, de már 800asnál finomabb papírt javasolnék, szintén vizesen. Hasonlóan a fillerhez, itt is körülbelül két, három órát vártam, mire úgy gondoltam, hogy mehet a lakk. 

img_20170527_141418.jpg

Lakkozásnál fontos, hogy fényeset használjunk, ne pedig mattot, bár azt gondolom ez eléggé egyértelmű. :) A tartós eredményhez itt is érdemes legalább két-három réteget felvinni, hasonlóan az előzőkhöz. A visszacsiszoláshoz itt már legalább 1200as szemcsefinomságú papírt javasolok, ismét csak vizesen. Fontos azonban megjegyezni, hogy míg körülbelül két-három óra az az idő, mire megszárad, teljesen - értsd felszerelni, nyomkodni, stb. - csak 24 óra elteltével szárad meg, így előtte ne is kísérletezzünk a felszereléssel, mert bele fog nyomódni az ujjlenyomatunk (mondjuk így egyedivé varázsolhatjuk).

img_20170528_113729.jpg

Tehát ajtócsere. Mivel Leonitának a jobb oldala vélhetően sérült volt és a jobb hátsó ajtó fényezését nem sikerült "tökéletesen" eltalálni, így mikor adódott rá alkalmam lőttem egy színazonost 10 Mátyásért, természetesen kibelezve - panel, kilincs, minden nélkül - , de azért üveg volt benne. Ódzkottam a cserétől, mert nyilván ilyet még nem csináltam, de mivel panelt már vettem ki teljesen, valamint kilincset is fényeztem gondoltam ez is megoldható.

Ha kint van a panel, a B oszlopnál le kell húzzuk a kábelkorbácsot és két XZN típusú csavart kell kivennünk (egyet felül, egyet pedig lent) és máris leakasztható az ajtó. Visszaszerelés hasonlóan történik. A kalibrálás - hogy jól és szépen álljon az ajtó - a jó játék, bár a vártnál sokkal rövidebb idő alatt sikerült megoldani. Én úgy csináltam, hogy először meghúztam a csavarokat, onnan egy nagyon picit visszalazítottam őket úgy, hogy magától még ne, de erőkifejtéstől már mozogjon az ajtó. Így lőttem be a lehető legjobb pozíciót, majd húztam meg a csavarokat. :) A panel visszaszerelése, illetve az ajtó összerakása már ismert folyamat a beázásos írásból, ott találhatod meg. 

Jó szerelést mindenkinek,

Tomi

A bejegyzés trackback címe:

https://tomisgarage.blog.hu/api/trackback/id/tr5413897408

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása