Sziasztok,
régen jelentkeztem, így gondoltam megtöröm a csendet. Kivételesen, most nem kronológiai sorrendben osztok meg tapasztalatokat, hanem általam vélt hasznosság (értsd. sokszor felbukkanó kérdés).
Rövid bejegyzés lesz, tipp, hogy mit tegyünk ilyenkor. Értelemszerűen akkor kellemetlenebb a helyzet, ha nem tudjuk kinyitni az ajtót (oké, egy rossz környéken az sem túl szerencsés, ha nem zár be...). Mit tehetünk ilyenkor, azon kívül, hogy miközben nyitogatni próbáljuk, imádkozunk/szitkozódunk/stb.
Tehát: nekem úgy sikerült egy ilyen ajtót kinyitni, hogy elindítottam az autót, majd körülbelül 2000-2500as fordulaton tartva (ilyenkor ugye magasabb feszültséget és áramerősség van a rendszerben), elkezdtem nyomogatni az összes ajtó nyit gombot a vezető oldalon, illetve hátranyúlva (már lebontott kárpit mellett, mert a hátsót szerencsére le lehet bontani úgy, hogy zárva van az ajtó, az első már csücskösebb) jobb kézzel erőteljesen rángattam a kilincs bowdenjét. Ha van az embernek segítője, meg lehet próbálkozni azzal, hogy ütögeti a zár környékét, ezzel is segítve az elgyengült ajtózárat.
Hátsó ajtó esetén egyébként teljesen lebontható a kárpit és mögötte a panel, így ha ez a módszer nem válna be, le lehet ütni a zár műanyag részét és kézzel át lehet forgatni a zár mechanizmust. Természetesen ekkor ez a zár később már használhatatlan lesz.
Mert egyébként fel lehet újítani ezeket a zárakat - én még nem próbáltam - a mikrokapcsoló cseréjével illetve a nyáklap újraforrasztásával, bár van aki szerint sosem lesz tökéletes...